Roure al sud del c/ de Magallanesroure entre carrer de Magallanes i la carretera de Santiga Ripollet

Vallès Occidental
Nucli urbà de Ripollet (08291)
Entre c/ de Magallanes i la carretera de Santiga, al sud al nivell del camp

Patrimoni natural
Espècimen botànic
XX
Legal
‘6b' zona de parc al servei de un o més municipis.
Sense ús
Ajuntament de Ripollet, c/ Balmes, 2, Ripollet (08291)
J Douet

Aquest roure localitzat en el marge dels terraplens del carrer Magallanes. És un roure de més de cinquanta anys. El roure (Quercus cerriodes) és un arbre autòcton de Ripollet, però n'hi ha pocs. Aquest exemplar, possiblement, és el més vell del terme municipal.

El roure és un arbre caducifoli que pot arribar als 20 m d'alçada . Presenta fulles amb el marge lobulat. Aquesta espècie de roure és una espècie endèmica de Collserola i d'altres àrees properes a la ciutat de Barcelona. Viu indiferentment en sòls calcaris o silicis i necessita un clima temperat, marítim i mitjanament humit. En el roure cerrioides és una hibridació on es combinen els trets característics del roure de fulla petita i el roure martinenc. Fou descobert pel botànic valencià A.C. Costa als obacs de la serra de Collserola.