Retaule de Sant Joan Baptista de Viladecans

XVIII
    Legal i física
    Normes Subsidiàries de Planejament. 1993
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPA. 23624
    Restringit
    Religiós
    Ref. cad.: 007A00004
    Jordi Compte i Marta Homs

Retaule es troba situat a la capella de Sant Joan Baptista de la masia de Viladecans. Es tracta d'un retaule amb pintura central dedicada a Sant Joan Baptista, emmarcada amb elements d'estilització vegetal sota coberta de quart d'esfera i flanquejada per columnes esglaonades amb base, collarí i capitell. El quart d'esfera està decorat amb un colom de l'esperit Sant i caps d'àngel i es troba coronat amb una inscripció dins un medalló d'estilitzacions florals: VITAM PRAESTA PURAMITEA PARA TUTUM.
    Sota l'ordre de columnes que emmarquen la pintura de Sant Joan, n'hi ha un altre que emmarca l'altar a manera de sòcol on algunes columnes de la part superior es converteixen aquí en pilars.

SOLDEVILA, Felip (2000). Els 8 retaules de l'església de Sant Boi. Edicions de l'Ajuntament de Sant Boi.
    Inventari de patrimoni cultural immoble de Catalunya. Sant Boi de Lluçanès. Àrea de Coneixement i Recerca, Departament de Cultura, Generalitat de Catalunya. Revisat el maig de 2008.