Pont de la resclosa del molí d'Escrigues
Santa Maria de Merlès

Berguedà
    Sector central del terme municipal
    A 175 metres de la carretera BV-4406, punt quilomètric 14'600.

Obra civil
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPIC. 14.361.129
    Ref. cad.: 010A09001
    Jordi Compte i Marta Homs

El pont de la resclosa del molí d'Escrigues es troba situat prop de la reclosa del molí d'Escrigues, a 1 quilòmetre al nord del nucli de Santa Maria de Merlès.
    El pont, que salva el pas de la riera de Merlès, té uns 11 metres de pas, uns 3 metres d'alçada sobre el nivell de l'aigua i 3,24 metres d'amplada. Està bastit sobre un planell rocós i està construït amb maçoneria de pedra i ceràmica, cobert una llosa de formigó per reforçar-lo, sense baranes i presenta una única volta rebaixada de maó. A la banda sud del pont hi ha un placa amb l'any 1951.

A banda i banda del pont, sobre el planell rocós s'hi observen diversos encaixos, tant rectangulars com rodons, picats a la roca mare. Són senyals d'antics passos o passarel·les que antigament permetien travessar la riera en aquest punt.
    La tercera imatge ha estat extreta de l'Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Santa Maria de Merlès.

MESTRE, Pere (1998). Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Santa Maria de Merlès. Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.