Pont de ferro de la Fàbrica
Santa Maria de Merlès

Berguedà
    Sector central del terme municipal
    A 330 metres de la carretera BV-4406, punt quilomètric 13'250.

Obra civil
    Regular
    El ferro es troba rovellat i el paviment de la rajola en mal estat, en alguns casos descalçat. També ha crescut vegetació sobre el pas del pont.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPIC. 14.361.125
    Sense ús
    Ref. cad.: 011A09003
    Jordi Compte i Marta Homs

El pont de ferro de la Fàbrica es troba situat al sud del nucli urbà de Santa Maria de Merlès, salvant el pas de la riera de Merlès, a l'oest de la Fàbrica.
    Es tracta d'un pont d'uns 18 metres de pas,1'24 metres d'amplada i 9 metres d'alçada, amb baranes, bigues i tirants de ferro, i amb paviment de maó a la part inferior i enrajolat a la part superior o de pas. El pont és sustentat per dos pilars i té una rampa, a la banda oest, d'uns 16 metres que salva el desnivell i permet l'accés al pont i a la Fàbrica, situada a la banda est del pont.

La tercera imatge ha estat extreta de l'Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Santa Maria de Merlès.

El pont es va construir als anys 40-50 del segle XX per salvar el pas de la riera de Merlès i per tal que els treballadors poguessin accedir a la Fàbrica.

MESTRE, Pere (1998). Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Santa Maria de Merlès. Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.