Pollancre del Camí de la Creu
Sant Cugat del Vallès

    Vallès Occidental
    Entre els carrers Camí de la Creu i abat Guillem d'Avinyó.
    Emplaçament
    Sant Cugat nucli

    Coordenades:

    41.475033198734
    2.086562527545
    423732
    4591895
    Número de fitxa
    08205 - 762
    Patrimoni natural
    Tipologia
    Espècimen botànic
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal
    Arbre o arbreda d'interès
    Revisió del Pla Especial de Protecció de Patrimoni Arquitectònic 2008. Fitxa J-71.
    Modificació puntual del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de Sant Cugat del Vallès en relació a la protecció de l’arbrat en sòl urbà. 2017. Fitxa J-71.
    Accés
    Fàcil
    Ornamental
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
    Autoria de la fitxa
    Daniel Sancho París (Stoa, propostes culturals i turístiques SL)

    Pollancre situat entre els carrers Camí de la Creu i Abat Guillem d'Avinyó, a l'emplaçament de l'antic pas de la riera de Volpelleres. És un exemplar de Populus Nigra, de la família de les salicàcies que l'any 2017 mesurava 13 metres d'alçada i tenia quatre braços (tot i que sabem que anteriorment n'havia tingut un cinquè, que va perdre per accident). La seva capçada tenia forma de ventall i una amplada de 14,5 metres. El perímetre del tronc era de 2,3 metres i el de la soca de 2,8 metres.

    El Populus nigra és de la família de les salicaceae, originari d’Europa i d’Àsia occidental. El nom comú en català és pollancre. Populus és el nom llatí dels pollancres i nigra del llatí negre, per les costelles de l’escorça. L’arbre pot fer entre 20 i 30 metres d’alçada i la capçada, densa, pot mesurar entre els 2 i els 4 metres. L’escorça és llisa i negra. Les fulles són caduques, serrades i punta allargades, entre els 5 i els 10 centímetres.

    Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Catàleg de Sant Cugat. Revisió del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. 2008.

    Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Modificació puntual del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de Sant Cugat del Vallès en relació a la protecció de l’arbrat en sòl urbà. 2017.

    CASTELLVÍ COLOMÉ, Josep; ROCA SOBREGRAU, Jordi; TORRIJOS MARTÍ, Jordi (2015). Arbres singulars de Sant Cugat del Vallès. 155 indrets per descobrir. Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, p. 146-147.