Plataners de la Riera de Santiga

Pla General d'Ordenació Municipal SPM
    Varis propietaris
    Goretti Vila i Fàbregas

Els Plataners de la Riera de Santiga es troben situats a llevant dels camps de Can Rectoret i al sud de la carretera B-140 de Sabadell a Santa Perpètua de Mogoda. Davant per davant del Sindicat Agrícola la Perpetuenca i a l'altre costat de carretera, hi ha un caminet encimentat que ressegeix la riera pel costat oest. Els plataners es troben concentrats al llarg de la riera. També hi trobem acompanyant aquesta vegetació alguna alzina centenària.

L'arbreda dels plataners que creix al llarg d'un tram de la riera de Santiga, tot i que són arbres introduïts per a l'explotació forestal, han conformat una arbreda singular i de gran bellesa permetent que el corredor verd fluvial presenti una continuïtat d'hàbitats per als petits mamífers. Aquesta massa arbòria rica en plataners formarà part del futur parc de la Riera de Santiga. Els anomenats plataners de Santiga estan protegits pel Pla General d'Ordenació Municipal.

Destaquem la presència d'un pontet de fusta i ferro de construcció actual, molt bonic que permet una bona vista damunt la riera.

AJUNTAMENT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA (MEDI AMBIENT). Guia d'Espai verds de Santa Perpètua de Mogoda.