Plaça de Perpinyà/ Plaça dels Porcs
Granollers

Vallès Oriental
    Plaça de Perpinyà
    A la zona d'eixample de Granollers

Conjunt arquitectònic
    XIX-XX
    Residencial
    Ajuntament de Granollers
    ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo
    Jordi Piñero Subirana

La plaça de Perpinyà o dels Porcs ocupa una superfície quadrada al costat de l'antiga Carretera, a tocar la plaça de Maluquer o de can Sínia. Això fa que es trobi al centre neuràlgic de la ciutat. És especialment concorreguda els dijous, el dia del mercat, o els dissabtes. Darrerament ha estat objecte d'un important procés de transformació que li ha donat un aspecte endreçat, però això li ha fet perdre una part del seu caràcter original.

Els elements que s'han inventariat són els que es relacionen a continuació: números 1 (porta sastreria, 1934, arc de totxo), 13 (cantonada amb Comtes de Bell-Lloc), 18 (can Deu), 19, 20, 27 i els plàtans que es troben al centre.

Aquí es trobava can Dauli, fonda molt coneguda sota can Daulí, renom del seu propietari, en Joan Castanyer. La casa que feia el número 14, a la cantonada amb el carrer de l'Enginyer es deia ca l'Estrany, cognom d'uns esparters que estigueren instal·lats en aquest indret al segle XX (GARCIA-PEY, 1990). Era a la cantonada amb la plaça de can Sínia, can Garrelet (d'en Benet Garrell, qui posà aquí ferreteria). En Pere Canal Barnils l'anomenaven el Pinyoner perquè després d'anar a recollir pinyons i torrar-los es situava a la pedra de l'Encant per vendre'ls. Era un home de bona mena i traçut. Va idear les gàbies per tancar els porcs a la coneguda plaça dels Porcs (GARCIA-PEY, 1990).

GARCIA-PEY, Enric (1990) Recull onomàstic de Granollers: Motius, topònims, nomenclatura, Estudis de Granollers i del Vallès Oriental, Núm. 3, Granollers, Ajuntament de Granollers.