Parc de les Set Fonts
Sant Julià de Vilatorta

Osona
    A l'entrada del poble, just a la cruïlla de les carreteres de Vilalleons i de Sant Hilari.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Popular
    XX
    Any
    1933
    Miquel Pallàs
    POUM (DOGC 5817 de 14/02/2011).
    Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta
    Virgínia Cepero González

El Parc de les Set Fonts és un paratge emblemàtic de la vila. És obra de Miquel Pallàs, que va remodelar l'any 1933 l'antiga Font Noguera i el seu entorn, durant l'alcaldia de Josep Junoy.
    El seu nom prové dels set brolls d'aigua de la font, que surten d'un gran mur fet de carreus lligats amb morter. Al mur hi ha la següent inscripció: "DONO GENEROSA TOTA LA MEVA AIGVA ENCARA QVE AMB VNES GOTES EN TINDRIES PROV TV QVE VENS ASSEDEGAT".
    A les proximitats de la font hi ha un lledoner centenari, que es manté de l'espai original.
    Són valuosos els elements construïts amb pedra treballada, com els bancs i ornaments, la Taula Rodona, la Font del Peix, que té forma d'espiral, una glorieta circular, i l'Estanyol.
    En destaca un monòlit amb la inscripció: "RESPECTA TOTS ELS POBLES ESTIMA EL TEU".
    També hi ha l'edifici de l'antic escorxador, obra de Miquel Pallàs.
    El parc compta amb una zona de pícnic, una zona infantil, un bar-restaurant i el punt d'informació de l'espai natural Guilleries-Savassona.

Al Pla d'Objectius i actuacions Espai Natural de les Guilleries-Savassona 2013 es contempla el projecte de restauració i revalorització del Parc de les Set Fonts.

El parc és obra del mestre d'obres vilatortí, Miquel Pallàs i va ser inaugurat l'any 1933. Es va construir gràcies a les aportacions que van fer diverses famílies del poble.
    Al costat de les fonts hi passa el torrent de Sant Julià, que va ser soterrat l'any 1964.

- H. M. TALLER D'ARQUITECTURA I CONSTRUCCIÓ S. L (2010). Catàleg de béns d'interès històric arquitectònic i paisatgístic. POUM. Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Sant Julià de Vilatorta.
    - ROMEU i BISBE, J. (1992). Història de Sant Julià de Vilatorta. Vic: Eumo Editorial.