Palmera dels Jardins de la piscina municipal
Esparreguera

Baix Llobregat
    Jardins piscina municipal
    Casc urbà.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    XX
    Ordenança municipal no fiscal n. 41, 10-1-1997.
    Ornamental
    Ajuntament d'Esparreguera.
    ArqueoCat SL- Josefa Huertas i Natalia Salazar

Es tracta d'un palmera de 8 metres d'alçada, amb una volta de canó de 2,50 m i una capçada de 6 m de diàmetre.És del gènere "Phoenix", espècie "Phoenix canariensis". La Palma Canária és endèmica de Canàries, peró es pot veure cultivada a molts parcs i jardins de tot el mon. Es tracta d'un arbre robust, amb un tronc esbelt i gruixut, coronat amb una densa copa esferoidal de llargues fulles pinnades. Els exemplars silvestres arriben als 15 m d'alçada. Viu espontàniament en zones baixes de l'arxipèlag, preferentment en ambients humits, on pot formar palmerals, que van donar peu a diversos topònims com "Las Palmas" o "La Palma". Durant segles els seus fruits, les tàmares, han alimentat a persones i animals, el seus troncs van fer sostres a les primeres cases de la ciutat de Las Palmas, i amb les fibres i raquis de les seves fulles (pirgams), encara es teixeixen utensilis diversos. A la Gomera es preparen licors i mel de Palma amb la seva sabia o "guarapo", extreta mitjançant inclusions a les gemmes terminals.

Edat estimada de 40 anys.

(1997): Càtaleg d'arbres d'interès local. Ajuntament d'Esparreguera. Inèdit.