Monument a Joan Maragall
Caldes d'Estrac

Maresme
    Parc Joan Maragall, s/n (08393 Caldes d'Estrac)
    Sortint de l'estació, cap al Paseig del Mar trobem la plaça Joan Maragall

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Ernest Maragall
    Ornamental
    Ajuntament de Caldes d'Estrac. Plaça de la Vila, s/n (08393 Caldes d'Estrac)
    Octavi Mallorquí Vicens

A l'extrem de llevant de la Plaça de Joan Maragall trobem un monument dedicat a Joan Maragall, obra d'Ernest Maragall, fill del poeta. Aquest monument és de pedra blanca, tot d'una peça, de forma arrodonida en la seva part superior, amb el bust de bronze de l'escriptor incorporat, i una gran placa rectangular on podem llegir la següent inscripció: A Joan Maragall, la vila de Caldes, 1967.

La plaça i el bust de Joan Maragall van ser inaugurats pel polític Pasqual Maragall (net del poeta) el 2003.

El bust va ser realitzat per Ernest Maragall el 1967 en el marc d'un homenatge que la població de Caldes d'Estrac va dedicar al poeta. L'any 2003 es va inaugurar la plaça Joan Maragall on està integrat el monument.

AA.DD. (1995). Fotografies Antigues de Caldes 1870-1962. Arrels Cultura. Caldes d'Estrac. BATLLE, A. (1985). Caldes d'Estrac o Caldetas: un vell plet. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac. GRAU MOLIST, L. (2004). L'estiueig a Caldes d'Estrac. Una aproximació. Caldae Aquae Núm. 2. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac. MARZAL, J. (1999). Caldes d'Estrac. Vila d'aigua calenta i aigua salada. Breu història il·lustrada. Arrels Cultura. Caldes d'Estrac.