Molí de Vent de can Prat / Can Mala Arma Granollers

Vallès Oriental
Carretera s/n, Palou, 08400-GRANOLLERS
Al centre de la plana agrícola de Palou

Element arquitectònic
Dolent
Necessita algunes actuacions de millora
Sense ús
Ref. cad.: 016A00019
ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo

A prop de la masia de Can Prat, dins el barri de Can Torres, es troba aquesta torre d'aigua d'estructura troncopiramidal feta de paredat comú arrebossat. Està construïda sobre d'un pou . L'aigua es pujava a la superfície mitjançant aquest giny de força eòlica, del que encara resten totes les peces del mecanisme.

És l'únic molí de vent que s'ha localitzat sencer al terme municipal.

L'any 1922 ja es coneix aquesta casa amb el nom actual, can Prat, encara que abans es deia can Mala Arma. El topònim de can Prat prové del fet de que els seus habitants, en Pere Llobet Cladelles i la seva família van venir a aquesta casa procedents de Can Prat Vell de la Roca (GARCIA-PEY, 1990).

GARCIA-PEY, Enric (1990) Recull onomàstic de Granollers: Motius, topònims, nomenclatura, Estudis de Granollers i del Vallès Oriental, Núm. 3, Granollers, Ajuntament de Granollers.