Molí de Can Bosc d'Anoia/Molí d'en Bosch
Subirats

Alt Penedès
    Al mig del polígon industrial de Can Bosc.

Edifici
    Modern
    XVIII
    Dolent
    L'edifici està en fase d'enrunament.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si, IPA
    Productiu
    Ref. cad.: 57501DF0817S
    Josep Anton Pérez

Antic molí fariner, i posteriorment paperer, de la hisenda de Can Bosc d'Anoia, que ja no està en ús i està molt transformat Es tracta d'un edifici d'estil industrial, de quatre plantes amb una filera de finestres allargades d'arc rebaixat a cada planta, que envolten l'edifici per les quatre cares. Sobre els quatre pisos hi ha una teulada a dues vessants, feta de maó i teula moderns. En una vessant d'aquesta teulada s'observen dos dipòsits d'aigua.
    Sota les edificacions de la indústria paperera, resta la part baixa, coberta amb volta de canó del que fou el molí fariner.

També és conegut amb el nom de Molí d'en Bosch.

Tot i que es desconeix amb exactitud la data de construcció del molí, està documentat que el 20 de juny de 1784, Ramon Bosch Ferrer el va fer reconstruir, i va estar en funcionament fins l'any 1916. L'últim moliner fou el Sr. Puig, de Sant Martí Sarroca.
    El mateix any 1916, la família Bosch instal·là una farinera més moderna a Sant Sadurní d'Anoia, que molturava 10.000 quilos diaris. Posteriorment s'amplià a 40.000 quilos.

FORNS SANTACANA, Maria; FORNS SANTACANA, Lluís (1975): "Breu estudi sobre les masies de l'entorn de Sant Sadurní d'Anoia". Tipografia Emporium. Barcelona.
    LLORAC I SANTÍS, Salvador (1988): "Subirats. Visió general d'un municipi de l'Alt Penedès". Ed. Ajuntament de Subirats, pp. 237-238.
    PALAU I RAFECAS, Salvador (1991): "Els molins fariners de la conca de l'Anoia". Miscel·lània Penedesenca, 1991, p. 618. Vilafranca de Penedès.
    ROSSELLÓ RAVENTÓS, Joan (1986): "Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya. Vol 2, Alt Penedès." Barcelona, p. 184.