La Torre/Los Cinco Hermanos/Torre Vermella
Avinyonet del Penedès

Alt Penedès
    08792 AVINYONET DEL PENEDÈS.
    Planes al nord del municipi

Edifici
    XX
    L'edificació es troba molt descuidada
    Residencial
    Ref. cad.: 000500CF42A002
    J.M. Huélamo - ARQUEOCIÈNCIA

Conjunt edilici de planta quadrangular que presenta una torrota-mirador al mig, amb coberta a quatre aigües. La resta d'edificacions semblen envoltar aquesta construcció central. A la zona entre la casa i el garatge el terra està pavimentat amb totxo, formant un motiu decoratiu simple. Pel fet de no haver estat permès l'accés ni tan sols als voltants de l'edificació, resulta impossible fer una descripció més acurada del conjunt.

No s'ha tingut accés a la propietat.

La família d'en Miquel Catasús, nascuts a cal Pau Xic, van construir la Torre (anomenada també Torre Vermella), on es van criar els 5 germans Catasús. El nom de cal Pau Xic ve d'un cabaler de cal Castellet, i al dir-se pare i fill Pau, va quedar com al Pau Xic, avi dels actuals residents (TELL, 1999c)

TELL, Pere (1999c) "Els noms de les cases III: La Garrofa i la Castelleta" Avinyonet Avui. Revista informativa de l'Ajuntament, Núm. 30 p. 15. Avinyonet del Penedès: Ajuntament d'Avinyonet del Penedès.