Jardins del Castell i de la Rectoria
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    C/ Església; Pl. de l'Església
    Part alta del nucli urbà de la vila

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Any
    Dolent
    El desús ha provocat el creixement de vegetació sense control i la mort d'algun arbre. La caiguda d'un d'aquests arbres ha tirat la porta d'entrada i part del mur.
    Catàleg Municipal, 2005, núm. 65
    Sense ús
    Arquebisbat de Barcelona. C/ Bisbe, 5. Barcelona
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Jardí urbà emplaçat al bell mig del barri històric de la part alta de la vila. Resta dividit en dues parts pel carrer de l'Església, de manera que queden uns 700 m2 a la banda nord i uns 450 m2 al costat del casal de Santa Magdalena. La part de la banda nord està suportada per un mur de pedra molera, i hi ha diferents escales a l'interior per salvar el desnivell, murs de pedra, bancs d'obra a l'ombra d'arbres, un petit indret amb un estany i una majòlica amb la imatge de la Mare de Déu de Montserrat.

Durant segles, des del XIV, si més no, i fins al XX, el lloc on actualment se situen els jardins hi era emplaçat bona part de les dependències del castell de Corbera. Arran l'enderrocament definitiu del castell el 1714 i la posterior retirada de runes, l'ampli espai esdevingué urbanitzat i enjardinat, de manera que va passar a ser, la major part, verd privat del casal de Santa Magdalena i de la rectoria de la parròquia de Santa Maria i, una part menor, vial.

GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.