Jaciment arqueològic de Santa Justa
Lliçà d'Amunt
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Pla d’Ordenació Urbanística de Lliçà d’Amunt. 2014. Fitxa A-48.
Descripció
El jaciment arqueològic de Santa Justa consisteix en una vil·la romana amb restes localitzades sota l'església romànica de Santa Justa i en els camps de conreu situats a l'est de l'ermita.
En aquest darrer emplaçament, van aparèixer fragments de paviment arrencats per les arades. Es trobaren també moltes restes en superfície de tègula, dolia, d'àmfores, de ceràmica comuna, de terra sigil·lada hispànica i fragments de ceràmica a torn d'època ibèrica.
El material es troba al Museu de Granollers.
Bibliografia
Ajuntament de Lliçà d’Amunt. Pla d’Ordenació Urbanística de Lliçà d’Amunt. 2014.
Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya.
ARRIZABALAGA BLANCH, Antoni; PARDO RODRÍGUEZ, Jordi; SADURNÍ PICOLA, Joan (1984). Els orígens de Granollers i del Vallès Oriental. Caixa d’Estalvis de Catalunya.
ESTRADA, Josep (1955). Síntesis arqueológica de Granollers y sus alrededores. Museu de Granollers.
ESTRADA, Josep (1962). "La parròquia de Sant Julià de Lliçà d'Amunt" a Programa de la Fiesta Mayor de LLiçà d'Amunt.
ESTRADA, Josep; VILLARONGA, Leandro (1967). “La Lauro monetal y el hallazgo de Cànoves (Barcelona). Ampúrias, XXVIII. Diputació de Barcelona.
ESTRADA, Josep (1969). Vías y poblamiento romanos en el territorio del área metropolitana de Barcelona. Comisión Provincial de Urbanismo de Barcelona.


