Font del Manantial de Clarà
Argentona

Maresme
    Veïnat de Clarà.Al marge esquerre de la Riera de Clarà, davant de Ca l'Ermità, al final de Can Raimi

Element arquitectònic
    XX
    Any
    1929
    Dolent
    Es troba en un estat ruïnós. Tot i que la teulada encara aguanta, és impossible accedir a l'interior per la porta, ja que està coberta per la brolla.
    A banda d'això, hi ha diversos esvorancs oberts en els murs laterals, i a l'interior està tot ple de brutícia i desmantellat.
    Obert
    Sense ús
    Ramon Moré Barberà
    Anna Soteras i March / ACTIUM

Es tracta d'una petita construcció i el seu entorn proper, situats en una esplanada a l'ombra d'alts plataners. L'edifici està construït amb murs d'obra de maó massís, que en alguns panys de paret és treballat com una gelosia, deixant passar la llum i ventilant l'interior. La coberta, a dues aigües, s'aguanta per unes bigues de fusta ben escairades. L'entrada a l'edifici es feia a través d'un arc parabòlic de maó a sardinell, que tanca un barri de ferro forjat on es pot llegir la data de 1929 i dues incials. A l'interior, encara es poden veure les dues escales semicirculars que baixaven fins la font, que queda uns 2-3 metres per sota la cota d'accés.

Just al darrera s'hi alça la planta embotelladora, avui en desús, que trenca amb tota l'harmonia del lloc. A l'esplanada del darrera hi havia, no gaire temps ençà, unes taules i bancs d'obra per passar la fresca que avui han desaparegut. No obstant és un lloc recuperable, tot i estar situada a les afores d'una urbanització de segones residències d'un nivell adquisitiu baix-mitjà.

VINYALS, Josep i PADRÓS, Pep; i col. (1982) Les fonts d'Argentona. Editen: Ajuntament d'Argentona i Conselleria d'Urbanisme. Barcelona