Font de les Febres

Zona d'interès
    XIX
    Catàleg Municipal, 2005, núm. 79
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí: IPA 18398
    Ref. cad.: 016A00003
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Petita deu d'aigua que brolla ran del camí que mena a la masia dels Fitons; en temps de secada forta gairebé s'esmorteix. A pocs metres sota la font discorre la riera de Corbera. La font està protegida per un marge d'aproximadament 1 metre d'alçada, i pocs metres més avall hi ha el safareig o abeurador que es proveu de l'aigua sobrant. La vegetació de l'entorn, que hi dóna ombra, està formada per pins i alzines centenaris, amb un sotabosc de roure, mata, ruda, murtra... Hi ha una inscripció en mal estat on es pot llegir "febras".

La font de les Febres i el safareig o abeurador presenten un aspecte de construcció immemorial. Té segles d'existència, sense que hom en pugui precisar la data. Segons tradició oral, sembla que tenia efectes guaridors contra les febres, motiu pel qual se la denomina com a font de les Febres.

AAVV (2005). "Les fonts de Corbera". Corbera de Llobregat, GEMC ARAGÓ I GASSIOT, Ramon M. (1984). «Fitxa del Servei de Patrimoni Arquitectònic». Barcelona: Generalitat de Catalunya CLOPAS I BATLLE, Isidre (1985). Notes històriques de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.