Font de la plaça del Pedró
Santa Eugènia de Berga

Osona
    Nucli de Santa Eugènia
    Plaça del Padró s/n. 08507 Santa Eugènia de Berga.

Patrimoni moble
    Element urbà
    XX
    Ajuntament de Santa Eugènia. Plaça Major, n.1. 08507 Santa Eugènia de Berga.
    Anna M. Gómez Bach

Petit espai o placeta ubicada al nucli del poble, darrera l'ajuntament i sota el pedró a la sortida del poble en direcció a Vic. En aquest punt, sobre el es va habilitar la Plaça del Pedró, urbanitzada i arranjada com espai col·lectiu amb una sèrie d'arbres i bancs per seure. En aquest indret d'ús comunitari s'hi troba ubicada la font en disposició central Aquesta està formada per una aixeta de metall i una pica amb una reixa que recapta les aigües sobrants en base un suport construït de disseny en obra i senzill. La plaçeta es troba limitada per les escales d'accés que porten de la carretera de Vic a Taradell a la plaça major, església i ajuntament.

La ubicació d'aquesta font i l'adequació d'aquest espai de lleure i esbarjo s'ha de relacionar amb la construcció i arranjament de tot l'espai del Padró, així com la seva consolidació com espai urbà. Aquest espai es força concorregut tant per els infants i jubilats del poble, per la seva bona situació, com per els vianants i habitants del municipi.

DALMAU, A. (2001). Inventari d'elements patrimonials del Municipi de Santa Eugènia de Berga. Ajuntament de Santa Eugènia. Inèdit.