Font de la plaça de Ramon Godó / Pou de la Vila
Copons

Anoia
    Plaça de Ramon Godó, 08289
    Al bell mig de la plaça de Ramon Godó, davant de la casa de cal Tomàs (núm. 3)

Patrimoni moble
    Element urbà
    Modern
    XVIII
    Ajuntament de Copons
    Adriana Geladó Prat

Font de grans dimensions situada a la banda de migdia de la plaça de Ramon Godó, davant de cal Tomàs i sota un dels arcs de la zona porticada. Es tracta d'una estructura de planta quadrada bastida en pedra escairada lligada amb abundant morter, amb les juntes molt reomplertes i gravades. Aquest volum està cobert per una petita volta de racó de claustre bastida en pedra disposada irregularment A la banda de llevant hi ha una portella metàl·lica per accedir al seu interior. A tramuntana, en canvi, i orientada a la plaça, hi ha una aixeta metàl·lica encastada i una pica semicircular adossada a la base i bastida en pedra també.

Al costat de la font hi ha una antiga pica de pedra reconvertida en jardinera.

L'element està situat a l'actual plaça de Ramon Godó, que antigament es coneixia com la plaça Major i era el centre neuràlgic de la vila. Tot i que actualment fa les funcions de font, sembla ser que en origen era el pou de la vila, on les dones hi anaven a recollir aigua amb els seus càntirs. Mitjançant una fotografia de la plaça de mitjans del segle XX, datada abans de la Guerra Civil, s'observa que la volta de l'estructura és posterior i que l'obertura lateral ha estat refeta. La datació establerta està relacionada amb la reconstrucció dels arcs del tram cobert de migdia i de les cases que l'acompanyen.

MUSET I PONS, Assumpta (2006). Carrers i cases de Copons. El creixement urbanístic del S. XVIII. Copons: Ajuntament de Copons, p. 6.