Font de Can Pujol de la Muntanya
Els Hostalets de Pierola

Anoia
    Can Pujol de la Muntanya
    Riera de Pierola, a prop de Can Térmens.

4601967
    Element arquitectònic
    XIX-XX
    Falta manteniment degut a la manca d'ús.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPA 31219
    Sense ús
    08161A00200018
    Natàlia Salazar Ortiz/Jordina Sales Carbonell

A la finca de Can Pujol existeix un complex de captació i canalització de les aigües d'una font natural que hi brolla. Davant mateix de la font hi ha una imponent bassa, actualment plena d'aigua però fora d'ús, igual que la resta del conjunt arquitectònic.

La finca on s'emplaça la font s'abandonà amb l'inici de la mecanització del camp ja que, a causa del relleu accidentat dels seus camps, les terres van quedar inservibles perquè no era viable la utilització de tractors per continuar-ne el cultiu. S'explica de Can Pujol de la Muntanya que en els seus millors temps "en rajava un riu de vi".

MONTSERRAT VALLS, Josep (2006): Els meus records, Ajuntament dels Hostalets de Pierola, p. 19.
    SERVEIS TÈCNICS ANOIA PENEDÈS SLU (2009): Catàleg de masies i cases rurals del Hostalets de Pierola", inèdit, Ajuntament dels Hostalets de Pierola.