Fons documental de Rubió a l’Arxiu Corona d’Aragó
Rubió

    Anoia
    C. Almogàvers, 77. 08018 Barcelona.
    638

    Coordenades:

    41.64455
    1.56997
    380910
    4611300
    Número de fitxa
    08185 - 46
    Patrimoni documental
    Tipologia
    Fons documental
    Modern
    Contemporani
    Segle
    XVI-XIX
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal i física
    BCIN
    BCIN d'acord amb la llei 9/1993 del patrimoni cultural català
    Accés
    Fàcil
    Cultural
    Titularitat
    Pública
    Administración General del Estado
    Autoria de la fitxa
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

    L'Arxiu de la Corona d’Aragó disposa d'un fons documental d’11 documents que fan referència al municipi de Rubió dividits en 4 seccions:  secció del Real Patrimonio (3 documents entre dels anys   1602, 1619 i 1715); secció de  la Real Audiencia (8 documents dels anys 1646, 1670, 1682, 1695, 1705, 1735, 1792 i 1818); Fondos notariales de Igualada (2 document dels anys 1593 i 1809) i del Consejo de Aragón (1 document de l’any 1650)

    L’Arxiu de la Corona d’Aragó va ser creat l’any 1318 per Jaume II com l’Arxiu Reial de Barcelona amb la finalitat de conservar tota la documentació dels territoris de la Corona. L’any 1754, sota la monarquia borbònica, va passar anomenar-se Arxiu de la Corona d’Aragó (ACA). L’any 1993 es va traslladar del Palau del Lloctinent a l’actual edifici situat al carrer dels Almogàvers.