Fons de l'arxiu municipal
Sant Fost de Campsentelles

    Vallès Oriental
    Plaça de la Vila, núm. 2
    Emplaçament
    Biblioteca municipal

    Coordenades:

    41.519082122397
    2.2325142100453
    435962
    4596667
    Número de fitxa
    08209 - 95
    Patrimoni documental
    Tipologia
    Fons documental
    Contemporani
    Segle
    XIX-XX
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Física
    Inexistent
    Accés
    Restringit
    Científic/Cultural
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Sant Fost de Campsentelles (Plaça de la Vila, núm. 1 - 08105 - Sant Fost de Campsentelles)
    Autoria de la fitxa
    Jordi Montlló Bolart

    L’Arxiu Municipal de Sant Fost de Campsentelles fou organitzat a través d’un conveni de col·laboració entre el mateix Ajuntament i l’Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) de la Diputació de Barcelona l’any 2000. Cal esmentar una intervenció anterior realitzada, l'any 1999, per l’arxiver Xavier Pérez de la documentació històrica (fins aproximadament l’any 1979).

    La documentació abasta des del 1829 fins el 1979. El document original més antic és una quartilla manuscrita de l'any 1929 i el fulletó imprès més antic és un de l'any 1818. La documentació compresa entre el 1829 i el 1916 havia estat ordenada i classificada en lligalls o plecs, possiblement a càrrec del secretari o un funcionari municipal l'any 1916-1917.

    Dins aquest fons, destaca les sèries d'actes dels Plens (1854-1979), correspondència (1828-1979), comptes municipals (1834-1979), contribucions territorials i industrials (1837-1979), quintes de soldats (1845-1954), censos i padrons d'habitants (1835-1970), eleccions municipals i generals (1844-1979) i estadística agropecuària (1853-1972).

    Segueix el següent quadre de fons:

    1. Administració general

    2. Hisenda

    3. Proveïments

    4. Beneficència i assistència social

    5. Sanitat

    6. Obres i urbanisme

    7. Seguretat pública

    8. Serveis militars

    9. Població

    10. Eleccions

    11. Ensenyament

    12. Cultura, festes i esports

    13. Serveis agropecuaris

    14. Col·leccions

    15. Documentació no municipal

    16. Apèndix

    Entre el 2004 i el 2020 l’Ajuntament i l’Arxiu Municipal, gestionat per Rosalia Areñas, s’adhereix a la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d’Arxius Municipals, que coordina l’OPC.

    El gruix principal de la documentació històrica es trobava a l'arxiu del Jutjat de Pau. Durant uns anys havia estat en una habitació de l'anomenada Casa del Secretari. A l'arxiu administratiu només hi havia els llibres d'actes de 1904 a 1981 i carpetes diverses. Durant la intervenció de Xavier Pérez entre juliol de 1998 i abril de 1999 es va ordenar i inventariar aquesta documentació.

    Actualment, es troba dipositada provisionalment en una sala de reserva de la biblioteca municipal.

    PÉREZ, Xavier (1999). Inventari de l'Arxiu Municipal. Memòria inèdita.