Escultura de les Inundacions de 1971
Martorell

Baix Llobregat
    Jardins del Pont del diable
    Al costat de la Font de l'Eudó

4591993
    Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Simbòlic
    Ajuntament de Martorell. Plaça de la Vila, 46. 08760 Martorell
    Dídac Pàmies Gual

Aquest element es troba situat al jardí del costat del Pont del Diable. Es tracta d'una estructura de planta i secció rectangular, recoberta de granit. Està fixat al terra per mitjà d'una base de de formigó. Al front superior hi ha l'escut de la vila de Martorell i al costat d'aquest una inscripció: "MARTORELL A LOS CIUDADANOS ANÓNIMOS FORMIDABLES COLABORADORES EN EL SALVAMENTO DE CUANTAS PERSONAS SE VIERON AFECTADAS EN LAS INUNDACIONES DEL 20 DE SETIEMBRE DE 1971. NIVEL DE LAS AGUAS". Hi ha una línia que indica el nivell fins on va arribar l'aigua.

El 20 de setembre de 1971, la forta tempesta que va assolar Catalunya, va provocar que el riu Llobregat arribés a un cabdal màxim històric de 3150 metres cúbics per segon. Aquesta crescuda va provocar destrosses a moltes indústries i el desallotjament de dues-centes famílies.