El pas de la capelleta
La Roca del Vallès

Vallès Oriental
    La Roca del Vallès, 08430
    Al nucli de La Roca, a La Torreta i a Santa Agnès de Malanyanes.
    120 m

Patrimoni immaterial
    Costumari
    Popular
    XX
    Religiós
    Jacob Casquete Rodríguez

Tradició de caire religiós que es celebra en diferents punts del terme municipal de La Roca del Vallès. Aquesta costum religiosa té lloc durant tot l'any i consisteix en fer circular entre els veïns les diferents capelletes que han de passar a cada casa un mínim d'una nit per després portar-la a una altre. D'aquesta manera, diu la creença popular, les cases seran beneïdes i protegides. La tradició es troba adscrita a la zona de La Roca centre, on hi circulen dos capelletes, a La Torreta on hi ha dos més i a Santa Agnès de Malanyanes on es troben quatre més. Totes les capelletes presenten la imatge de la Sagrada Família excepte la de la Torreta que presenta una imatge de Santa Maria del Jaire.