Creu de Terme de la Passada
Sant Martí de Tous

Anoia
    Les Beçulles. A l'oest del nucli urbà.
    Sortint del nucli urbà pel camí del Mas de Tous

4601997
    Element arquitectònic
    Any
    BPU. Catàleg bens a protegir POUM 2012
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA 30660
    Simbòlic
    Ajuntament Sant Martí de Tous
    Núria Cabañas

Creu llatina de braços retallats imitant motius decoratius gòtics esquematitzats, que recorda el perfil de la creu original. La creu, de superfície llisa se sosté sobre un capitell, de secció quadrangular amb estilitzades volutes que emmarquen un escut al centre de cada cara, que en l'antiga creu era inexistent. El fust és llis, de secció octogonal i es recolza damunt una graonada de planta circular de quatre grans de diàmetre decreixent en alçada. En l'últim graó s'hi llegeix "SANTA MISSIÓ 1947".

També coneguda com a Creu de pedra o Creu de les Bassulles.

L'actual creu fou ubicada en el lloc on hi havia l'original creu de pedra, destruïda durant la Guerra Civil i de la qual se'n conserven algunes imatges fotogràfiques dels anys 1913 i 1918. L'any 1947, dins els actes de la Santa Missió és va beneir l'actual Creu de Terme.

AAVV. (1997): Tous retrat d'un poble. 1890-1930
    BASTARDES, A.(1983): Les Creus al Vent. Editorial Millà. Barcelona.
    Catàleg de béns protegits per al POUM de de Sant Martí de Tous. Ajuntament de Sant Martí de Tous. Febrer de 2012.