Creu de la Santa Missió o Creu de terme

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    POUM (DOGC 5817 de 14/02/2011).
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPA: 23667.
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta
    Virgínia Cepero González

Creu commemorativa situada al davant del portal de ponent de l'església de Santa Maria de Vilalleons.
    És una creu de ferro amb la inscripció: "SANTA MISSIÓ 1962", situada sobre una antiga piràmide truncada, feta de pedra, d'una sola peça, decorada amb uns baixos relleus que representen figures antropomòrfiques en molt mal estat de conservació.
    Aquesta piràmide s'assenta sobre un basament de pedra, de dues peces, format per una base motllurada de secció quadrada i al damunt, un pilar de secció quadrada, amb els angles escairats i motllures a la part superior.

Aquesta creu commemora els actes realitzats per la Santa Missió, en el decurs de la dècada dels anys 60 del segle XX.
    La piràmide de pedra és probablement d'època medieval i reaprofitada per a formar part del monument.

- GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (1986). Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (Sant Julià de Vilatorta).
    - H. M. TALLER D'ARQUITECTURA I CONSTRUCCIÓ S. L (2010). Catàleg de béns d'interès històric arquitectònic i paisatgístic. POUM. Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Sant Julià de Vilatorta.