Col·lecció fotogràfica de l'Arxiu Municipal de Calaf
Calaf

Anoia
    Ajuntament de Calaf. Plaça Gran nº 2. 08280 Calaf.
    A l'Arxiu Municipal de Calaf, que es troba a l'ajuntament.

Patrimoni documental
    Fons d'imatges
    XIX-XX
    Física
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de Calaf
    Jordi Seró i Ferrer. IN SITU Patrimoni i Turisme

Fons d'imatges reunit per l'Arxiu Municipal de Calaf. La col·lecció consisteix en un conjunt no orgànic de documents que abasta una extensa cronologia que va des de finals del segle XIX fins a finals del segle XX. Encara que la majoria de documents que formen aquesta col·lecció no són originals (els originals els conserven els propietaris, l'Ajuntament en va fer reproduccions), el seu contingut és un important testimoni gràfic de la història contemporània del poble de Calaf. Algunes de les temàtiques recollides per aquestes fotografies són espais urbans i edificis emblemàtics del poble, celebracions i esdeveniments de tot tipus (esportius, religiosos culturals...) o activitats econòmiques que són i han estat més rellevants pel poble de Calaf i la zona de l'Alta Segarra.

La gran majoria dels documents conservats consisteixen en reproduccions de fotografies (se'n van fer còpies en positiu d'unes i les altres van ser fotografiades) que van aportar veïns de Calaf amb motiu de l'organització de dues exposicions fotogràfiques impulsades des de l'Arxiu els anys 1994 i 2003. Només una petita part dels documents integrats en aquesta col·lecció ja eren propietat de l'Ajuntament (les condicions d'ingrés dels quals és desconegut) i es trobaven dipositats a l'Arxiu Municipal, que sempre ha estat ubicat en el mateix edifici del Consistori. Aquests documents han estat integrats dins d'aquesta col·lecció en no haver-se trobat vincles de producció amb la resta dels fons custodiats a l'Arxiu Municipal.

MAS PARÉS, J. (s.f.). Història de Calaf. Calaf: Ajuntament de Calaf.
    TORNER, J.; MAS, J. (1999). Calaf : Història en imatges. 1939-1975. Manresa : Angle : Centre d'Estudis del Bages.