Col·lecció de Documents Medievals a l'Arxiu Municipal
La Pobla de Claramunt

Anoia
    Avinguda Catalunya, 16
    A l'Arxiu Municipal de la pobla de Claramunt, ubicat a l'edifici del Consistori.

Patrimoni documental
    Fons documental
    Medieval
    XIV-XV
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de la Pobla de Claramunt
    Jordina Sales Carbonell

Aquests documents baixmedievals es trobaven originalment a l'Arxiu Parroquial de la Pobla de Claramunt i actualment es troben dipositats a l'Arxiu Municipal de la Pobla de Claramunt "Secció Arxiu Històric". Es tracta d'un corpus compost per 5 documents que ordenats cronològicament són els següents: "Dotació d'un preverat a Prats de Segarra" (1305), "Carta pobla de la Pobla Nova de Claramunt" de l'any 1344, tres documents relatius a la venda dels corresponents censals (1399?, 1409 i 1599) i una àpoca de dot i augment (1417).

Els documents més antics conservats de l'Arxiu Parroquial es van disgregar durant la Guerra Civil Espanyola del corpus parroquial original custodiat a la rectoria del poble. Sortosament, van quedar dipositats a l'Arxiu Municipal encara que no foren ‘redescoberts' per al gaudi públic fins entrats els anys 90' del segle XX, ja que existia la convicció que havien estat destruïts durant la guerra i que amb ells se n'havia fet pasta de paper.

-BARTROLÍ ROMEU, Marta; SURROCA LLUCIÀ, Isidre (1996): Un temps, un poble, un home. Pere Bosch, rector de la Pobla de Claramunt, Ajuntament de la Pobla de Claramunt, p. 40-42.
    -SURROCA LLUCIÀ , Isidre (2002): 'L'Arxiu Parroquial de la Pobla de Claramunt, vuit anys després del seu retrobament', La Veu de l'Anoia, 13 de setembre, p. 20.