Cartell Nitrato de Chile de ca l'Ermenter
Castellolí

Anoia
    Ca l'Ermenter, Ca n'Alzina, 08719, Castellolí.
    370 m

Element arquitectònic
    XX
    Adolfo López-Durán
    Catàleg de béns a protegir POUM 2014. Fitxa 14. Interès municipal.
    Ornamental
    0560302DG9005S0001JW
    Virgínia Cepero González

Es tracta d'un cartell publicitari de Nitrato de Chile, situat a la mitgera de l'edifici de ca l'Ermenter, a ca l'Alzina.
    Està realitzat amb rajoles ceràmiques esmaltades i presenta el dibuix d'una silueta, de color negre, d'un home a cavall sobre un fons groc, amb l'eslògan publicitari: "abonad con nitrato de Chile".
    El seu estat de conservació és bo, tot i que li falta una rajola.

El cartell publicitari de Nitrato de Chile va ser dissenyat, l'any 1925, per l'estudiant d'arquitectura Adolfo López-Durán. Va ser un encàrrec d'una empresa xilena comercialitzadora de nitrat de sodi com a fertilitzant, que volia expandir-se a Espanya. Formava part d'una campanya publicitària de grans dimensions, i va ser col·locat a molts pobles arreu de l'estat espanyol.

DOMINGO i CLOTA, M. [et. al.] (2014) Catàleg de béns protegits, POUM. Castellolí: Ajuntament de Castellolí.