Carrerada Reial de la Cerdanya Sant Cugat Sesgarrigues

Alt Penedès
Limit S del municipi
Camí de Can Sadurní a Can Suriol fins arribar a la Font del Cuscó. A la carena de la muntanya.

Obra civil
Medieval
Modern
X-XX
Després de l'incendi forestal de l'estiu del 2000, el camí de la Carrerada ha estat netejat i eixamplat.
Legal
Llei de vies pecuàries 3/1995, 23 de març.
Difícil
Ajuntament de Sant Cugat Sesgarrigues
Tríade scp

Camí per on el bestiar té dret a passar i per on històricament passaven els ramats en l'època de la transhumància. És una de les carrerades més grans del Penedès i Garraf, anava des de Vilanova a les muntanyes del Berguedà i el Ripollès. La Carrerada arriba a Sant Cugat per SW, des de la muntanya d'en Pi d'en Barba, la part que pertany a Sant Cugat comença coincidint aproximadament amb les cotes més altes de la carena (més de 390 m) i descendeix cap a la creu d'en Llanes, ja al municipi veí de les Gunyoles.

Referència cartogràfica: mapa topogràfic de Catalunya 1:5000. Sant Pere Molanta 419-7-8 (279-128). Institut Cartogràfic de Catalunya. Segona edició: maig 1999.
El tram que passa per Sant Cugat és curt i serveix de limit administratiu al municipi, però es important que es tingui en compte, ja que el fet que passi per la carena de la muntanya de la Font del Cuscó la converteix en un mirador únic de bona part de la Depressió del Penedès. A més, la carrerada s'endinsa pel dintre de l'únic bosc o pulmó verd que li queda a Sant Cugat Sesgarrigues.

Rovira i Merino, J. Miralles i Sabadell (1999): Camins de transhumància al Penedès i Garraf. Aproximació a les velles carrerades per on els muntanyesos i els seus ramats baixaven dels Pirineus a la marina. Vilafranca del Penedès. Edita: Associació d'Amics dels Camins Ramaders.