L’eixample de Granollers es va configurar sobretot a la segona meitat del segle XIX. La carretera va substituir l'antic camí Ral l'any 1848 i el ferrocarril va arribar el 23 de juliol de 1854. La segona línia de ferrocarril va arribar a Granollers el 1875. Fins al 1880 les edificacions s'estenien al sud pel carrer de Ricomà fins a la Creu de Palou, al nord fins la plaça de la Muntanya entorn a la fàbrica de la Font, i a Llevant, entre la nova carretera de Vic i l'antic traçat, i l'estació vella de França. Les línies paral·leles al nord i al sud es van iniciar entre 1862-63 amb la construcció de la fàbrica de Can Piñol i les primeres cases del carrer d'en Prim.
Pel que fa al carrer del Conestable de Portugal, al darrer quart del segle XIX tan sols estava constituït per petits nuclis de cases al mig de la plana composta per hortes, camps i jardins, amb algunes tàpies que protegien les propietats. Al tombant de segle XX, però, ja es trobava plenament urbanitzat. Les cases del carrer del Lliri i del carrer del Conestable de Portugal les va promoure el constructor Lletjós (Informació oral d’Eustaqui Casals, 2002).
Aquest carrer està dedicat a qui fou proclamat per la Generalitat de Catalunya com a rei Pere IV, en plena Guerra Civil del segle XV. Era el fill del rei de Portugal i va ser conegut com a Conestable de Portugal. Va morir el 29 de juny de 1466 a Granollers, al palau de Joan de Montbui, un noble de la vila i envoltat d’altres nobles i fidels catalans i portuguesos. Per això aquest casal emplaçat al carrer de Sant Roc, la casa dels Tagamanent, també és coneguda com a casa del Conestable.