Capella nova del Sant Crist

Modernisme
    Religiós
    Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Pl. Josep Umbert Ventura, 2
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

La capella nova del Sant Crist és una construcció de planta rectangular coberta de teula àrab a dues aigües. El revestiment exterior per la seva façana és arrebosat i pintat de blanc, mentre els laterals són de color marró.

La façana és delimitada per arestes carreuades i coronada a la part superior per un frontó semicircular motllurat. A centre hi ha el portal d’accés, motllurat encerclat per una arquivolta decorada amb motius vegetals, amb la inscripció: “EGO:SUM:RESURRECTIO ET:VITA:QUI:CREDIT IN: ME: NON: MORIETUR: IN: AETERNUM”. A sobre de la porta hi ha un rosetó i més amunt la imatge d'un Sant Crist en relleu.

El primer cementiri de Sant Feliu de Codines estava situat a la sagrera, al voltant de l'església parroquial. A inicis del segle XIX es va construir el nou cementiri a les afores del nucli urbà. El nou cementiri municipal es va construir l'any 1859.