Capella de Sant Vicenç de Cal Cerdà o del Morrocurt Font-rubí

Medieval
XI
Dolent
La capella es va esfondrar per la manca de manteniment a principis dels anys 90 del segle XX. Ara resta totalment en ruïnes.
Legal
Bé protegit (Revisió NN.SS. Plan. Urb. Tipus b)
Sí (IPA 2591)
Sense ús
Bisbat de Sant Feliu de Llobregat. Carrer d'Armenteres, 35, Sant Feliu de Llobregat
Miquel Gea i Bullich

Restes de la capella d'origen romànic de Sant Vicenç de Cal Cerdà o del Morrocurt. Resta d'empeus l'absis semicircular amb faixes lombardes i sòcol elevat, part del mur de tramuntana i una capella de factura gòtica que s'afegí pel mateix costat a l'edifici original, en un moment posterior. A l'espai on se situava l'interior de l'edifici s'aprecia l'arrencament dels arcs torals que suportaven la volta, que era lleugerament apuntada. El paviment és de toves disposades en diagonal respecte l'orientació de la nau de la capella.

El topònim de Morrocurt apareix documentat per primer cop en un document de l'any 984, però hem d'esperar a l'any 1098 per trobar esmentada la parròquia de Sant Vicenç. A partir d'aquí les notícies sobre aquesta parròquia són nombroses, durant els segles XII, XIII, XIV i XVI. Durant la desamortització duta a terme en el segle XIX passà a ser de propietat privada. El 1936 sofrí alguns desperfectes i varen desaparèixer de l'interior tots els ornaments, però la fàbrica de l'edifici resultà intacta.
A principis dels anys noranta del segle XX es trobava en un estat d'abandonament considerable i, després d'un període de pluges intens, la capella, que es trobava d'empeus, es va esfondrar. Després d'aquest fet el municipi n'adquirí la propietat.

CRUAÑES, Esteve (1994). "Esglésies romàniques del Penedès". Institut d'Estudis Penedesencs
LLORAC, Salvador (1978). "El Penedès durant el període romànic". Miscel·lània penedesenca.
LLORAC, Salvador (1991). "Font-rubí. Passeig pel temps i el territori". Ajuntament de Font-rubí