Capella de Sant Ramon. Oratori del cap del Raval
Castellfollit de Riubregós

Anoia
    Carrer Raval
    Forma part del conjunt escultòric situat a l'extrem sud del Carrer Raval

Element arquitectònic
    Modern
    XVIII
    Regular
    La pedra es troba força erosionada i l'exterior està cobert parcialment d'una capa de líquens.
    Ornamental
    Ajuntament de Castellfollit de Riubregós
    Anna Camats Malet

Capelleta de pedra d'un oratori de camí que alberga, al seu interior, una petita figura que representa Sant Ramon. Actualment forma part del conjunt escultòric situat al cap del carrer del Raval. La capelleta, monolítica i de planta quadrada, recrea una arquitectura amb frontons triangulars als quatre vents que originen una coberta a vuit aigües. En un dels costats hi ha un petit habitacle rebaixat la porta del qual està protegida per una reixa de ferro que dibuixa formes geomètriques, i sobre la teulada s'erigeix una creu de tipologia grega, també de ferro. La capella es troba dalt d'una peanya, sincrònica al conjunt escultòric, feta amb pedres de mida petita i lligades amb formigó.

Segons FARELL (1994b:27), la capelleta de pedra es va trobar a la feixa dita l'Arena, al capdavall del torrent del Morell, a tocar del riu Llobregós. No es coneix el seu emplaçament original, però seria lògic associar-la amb algun oratori de camí, actualment desaparegut, ubicat prop del lloc on fou trobada.

FARELL, Joan (1994b). Castellfollit de Riubregós. Vol II. Toponimia i vocabulari de la vila i el terme. Fundació Salvador Vives Casajuana.
    GARGANTÉ, Maria (2012). "Arquitectura popular: els oratoris del Llobregós". Llobregós informatiu, núm. 56, desembre de 2012-gener de 2013.