Can Rafael del Forn
La Roca del Vallès

Vallès Oriental
    Barri de Gasuachs, 08430.
    A migdia del nucli de Sant Agnès de Malanyanes.
    150 m

Jaciment arqueològic
    Neolític
    Popular
    Dolent
    Desaparegut
    ALTRES BÉNS (PEP 2011)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CCAA, 2075
    Sense ús
    08180A01000016
    Jacob Casquete Rodríguez

Jaciment del neolític localitzat a el vessant oest del Turó Cremat, en una zona d'antigues vinyes i de bosc de pi i alzina, molt a uns 6000 metres a l'oest de la masia que té el mateix nom. Encara que el jaciment no ha estat excavat, segons els pagesos de les rodalies, sembla ser que van aparèixer esquelets amb rosaris. Segurament aquest rosaris deurien ser collars de calaita o similars, cosa que fa que hom pensi que possiblement hi havia un sepulcre de fossa. D'altra banda, segons les fonts orals recollides en les cartes arqueològiques, a uns 4 o 5 m de fondària també van aparèixer "dents de cavall, però molt grans" (CCAA, 1992).

Vers el 1952 Josep Estrada recollí diferents testimonis orals sobre la troballa de diferents materials i ossos.

CC.AA. Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya (Cartes arqueològiques), La Roca del Vallès, 1992. ESTRADA, J. (1955): Síntesis arqueológica de Granollers y sus alrededores. Imp. Busquets i Roca, Granollers. MASSAGUÉ I TORNÉ, J. M. [coord.] (2011): Pla especial i catàleg del patrimoni de La Roca del Vallès. Ajuntament de la Roca del Vallès, La Roca del Vallès.