Camí ral de Bigues a Montmany
L'Ametlla del Vallès

Vallès Oriental
    Inici: límit de terme (Bigues) / Final: límit de terme (Montmany)

Obra civil
    Ajuntament de l'Ametlla del Vallès. Plaça de l'Ajuntament, 1, 08480. L'Ametlla del Vallès
    Xavier Campillo i Besses i Virgínia Cepero González

Es tracta de l'antic camí ral de Bigues a Montmany. Sortia de l'esglèsia de Bigues i pel pla de la Violona primer, i després per la plana de Puiggraciós arribava al Serrat de l'Ocata; creuava entre Can Mestre i Can Roses i arribava a Can Joanet. D'allà seguia per l'actual pista de Puiggraciós, i un cop al santuari, el camí continuava cap a Montmany. Actualment està integrat dins de la trama urbana de la urbanització del Serrat com a "Carrer Guatlla".
    El tipus de ferm és aglomerat asfàltic.
    El seu recorregut va pel límit de terme (Bigues), coincideix amb el camí ramader, Ca l'Encís fins al límit de terme (Montmany).
    El seu recorregut dins del terme de l'Ametlla coincideix amb el del camí ramader.
    El seu títol és de possessió immemorial.

Font documentals:
    -Minutes municipals (1925)

CAMPILLO BESSES, X. (2006). Inventari de camins de l'Ametlla del Vallès. Ajuntament de l'Ametlla del Vallès.