Barraca de Font de Cera

Carretera BP-5002 Km 5'5, al nord del nucli de Font de Cera

Edifici
    XIX-XX
    No conserva el tancament.
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Sense ús
    Polígon 02 - parcel·la 94
    Jordi Montlló Bolart

Barraca de peons caminers de la carretera de Masnou a Vallromanes que puja per Font de Cera. Excavada en el marge dret (est) de la carretera, en el sauló. És de planta rectangular i està formada per tres espais: l'espai central (2'5 x 1'7 m) és on hi ha l'entrada i a banda i banda hi ha sengles sales d'1'7 x 1'5 m.
    La coberta és amb volta escarcera de maons plans. Murs del banc de maons amb quatre pilars reforçant la sala central. Arcs de mig punt entre la sala central i les laterals. Sauló perfectament retallat.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.