Arbreda de Can Magarola 2
Alella

Maresme
    Avinguda de Sant Mateu, al nucli de Can Magarola.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Ajuntament d'Alella (Plaça de l'Ajuntament, 1 - 08328 )
    Jordi Montlló Bolart

Es tracta d'un espai de fondalada amb un pendent important on hi creixen diversos exemplars de roure africà, espècie poc freqüent al municipi. Dos d'aquests roures assoleixen dimensions considerables, amb perímetres de base i de volta de canó superiors als dos metres, i amb alçades de fins a 25 metres. A banda d'aquests arbres, hom hi pot trobar també alzines i pins, i diverses espècies arbustives mediterrànies.

Just a llevant de la fondalada on creixen els roures i bona part de les alzines hom hi pot trobar la franja perimetral de prevenció d'incendis forestals del nucli de Can Magarola, que periòdicament rep tractaments de vegetació per tal de disminuir-ne la càrrega combustible.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.