Serrat i Mirador del Picamill Santa Maria d'Oló

Moianès
Sector central del terme municipal, prop del nucli d'Oló
Carretera BP-4313, al km. 22,7, a l'alçada de cal Tripeta, trencall direcció sud i pujar per corriol

419562
Patrimoni natural
Zona d'interès
08258A009000370000AL
Jordi Piñero Subirana

Turó característic proper al nucli d'Oló el cim del qual s'ha adequat com a mirador. Es troba entre els ravals de Rovirola i Santa Eulàlia, i vora la casa de cal Tripeta. Des de la banda de Rovirola el turó mostra el seu perfil més peculiar, en forma semblant a una gepa de camell. En el punt més alt, de 684 metres d'altitud, s'hi ha instal·lat el mirador, de petites dimensions, que consta d'un banc, una barana de fusta i un màstil amb la bandera catalana. Mirant en direcció nord s'obté una bona perspectiva que arriba fins les muntanyes del Pirineu: Port del Compte, Rasos de Peguera, el Cadí, Puigllaçada, Puigmal i Bastiments. Més en primer terme, destaca la vista sobre la Gavarresa i els diversos cingles que aquesta riera ha anat tallant al seu pas, i que contrasten pel color rogenc de la terra sobre un fons verd derivat de la important massa boscosa.
A la cara oposada; és a dir, mirant cap sud, la vista és sobre el poble d'Oló, que queda enfonsat en els terrenys més baixos i ondulants a l'entorn de la Riera d'Oló.

En alguns llocs és anomenat Serrt de cal Tripeta

Anònim "El poble i el seu entorn. Santa Maria d'Oló . Itinerari de paisatge i patrimoni. Ruta 6" (fullet de difusió). Ajuntament de Santa Maria d'Oló.