Rètols que indicaven les cases on s'hostatjaven els militars
Moià

Moianès
    Diversos llocs, al centre de la vila
    Diverses cases del centre urbà

Patrimoni moble
    Element urbà
    XIX
    Any
    Ajuntament de Moià
    Sense ús
    Ajuntament de Moià
    Francesc Roma

Es tracta d'unes rajoles blanques, rectangulars, però tendents a ser quadrades, que amb lletres de color blau majúscules indicaven els llocs on s'havien d'estar els càrrecs militars que arribaven a la vila a finals del segle XIX. La tropa dormia en pallisses o hostals.

Un dels rètols, amb la inscripció "Gefe" es troba al número 31 del carrer de Sant Sebastià. Dos més són al carrer del Forn 27 i 30.
    Els rètols corresponents a la inscripció "Capitán" es troben al Museu Rafael Casanova i als números 9 i 25del carrer Sant Sebastià. També al número 7 del Carrer del Forn, els números 12 i 14 de la Baixada del Mestre, el 28 del carrer Sant Josep i els 23 i 31 del carrer de les Joies.
    L'indicador "Subno" (subalterno) es troba al carrer Sant Sebastià número 27 i al carrer Sant Pere, número 5. També a la Baixada del Mestre 10 i al carrer de la Tosca, 19.

L'acta de la sessió de l'Ajuntament de Moià del 18 de març de 1875 recull l'acord de la compra de "lápidas correspondientes para las casas en donde deben alojarse las clases de General, Gefes, Capitanes y oficiales".
    D'aquesta manera es pretenien evitar les reclamacions que es produïen quan l'aigua esborrava els senyals que prèviament s'havien fet a les cases, que es generaven quan els "subalternos y soldados" coincidien en una mateixa casa on no es podia saber a qui tocava allotjar.