Rellotge de sol de l'IES Jaume Almera

XXI
    Any
    Ignasi Vilà
    molt desgastat, ja que ha estat dissenyat a la pista esportiva.
    Restringit
    Lúdic
    Ajuntament de Vilassar de Dalt (Pl. de la Vila, 1 - 08339)
    Jordi Montlló Bolart

Es tracta d'un rellotge analemàtic, d'autor. És el rellotge interactiu per excel·lència, atès que és el mateix observador qui fa de gnòmon, desplaçant-se al llarg de la meridiana depenent sempre de la data en què es fa la lectura.
    És un rellotge pintat al terra d'una pista d'esport a l'aire lliure, emprant el color vermell pels punts, negre per les xifres i els punts cardinals i blanc per delimitar l'esfera del quadrant. Té una orientació nord-sud. Les marques horàries són a les hores que van, des de les 4 del matí fins a les 8 de la tarda, en cicles de 12 hores. La numeració és aràbiga, analema a la meridiana amb indicació del primer dia de cada mes, i el seu nom. Incorpora els punts cardinals i la indicació de la latitud, longitud i correccions horàries. Sense lema.

La segona foto ha estat extreta del blog elsoldelera.
    Aquest quadrant consta des de el mes de novembre de l'any 2009, a l'inventari de la Societat Catalana de Gnomònica, amb el número de referència 2706.

Dissenyat per Ignasi Vilà durant VI Setmana de la Ciència, novembre de 2009,a petició de l'IES Jaume Almera de Vilassar de Dalt. La realització va comptar amb la participació dels alumnes de dibuix tècnic de 2n de batxillerat, Martí; Marc F.;Javi, Pau i Marc V.; i els seus mestres.