Pou d'aigua de la Mina
Súria

Bages
    Al centre de la plana de les Bombes
    Al bell mig de la plana d'hortes del Tordell i Cardener, al costat del bosc de Reguant

Edifici
    S'hi han afegit elements contemporanis a la construcció original
    Productiu
    Ref. Cad. 08274A00600008
    KuanUm - JM Huélamo - JM Solias
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

El pou d'aigua de la mina es troba al centre del Pla de les Bombes, al costat del Pla de Regunat. El pou es troba a l'interior d'una construcció de planta rectangular feta de maó amb coberta a dues aigües. A la part més allargada presenta una porta per a vehicles amb arc escarser de totxo. Totes les finestres de la construcció presenten també aquesta cararcterística. A la capçalera Nord s'hi ha afegit un cos per a nous elements elèctrics. A l'interior es troba una turbina i les bombes que pugen l'aigua necessària per al treball de separació de la sal potàssica de la comuna. Es probable que, en aquest punt, hi hagi un augment important de la salinitat al cabal del riu, per les anàlisis efectuades fa anys (BADIA, 1999).

BADIA, Enric (1996) La sal, suport d'uns pobles, Manresa, Editorial Angle.

FÀBREGA ENFEDAQUE, Albert (2009) Cum grano salis. La sal i la potassa a Súria (1185-1982), Ajuntament de Súria - Iberpotash.