Pont línia Barcelona-Igualada dels FGC
Vallbona d'Anoia
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Pont de la línia de Barcelona-Igualada dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Consta d'un arc escarser de maons massissos a sardinell. El parament interior de la volta és de pedra irregular lligada amb ciment. Els estreps estan construïts amb pedres irregulars lligades amb ciment. Sobre l'arc i a la part superior hi ha una línia maons massissos col·locats verticalment.
Història
A mitjans del segle XIX l'ajuntament de Vallbona i diferents vallbonencs van participar en una iniciativa fallida per demanar una subvenció per la construcció del tren. A inicis de 1880 es va idear novament un projecte de construcció d'un tren que unís Igualada - Martorell. L'impulsor de l'idea fou Pere Bové, de Cal Bota. Després de varies interrupcions finalment fou possible la seva construcció amb la creació de la "Compagnie du Chemin de Fer Central Catalan" de capital belga i seu social a Lieja
Bibliografia
AVINYÓ, MOSSÉN JOAN. (1909): Monografía histórica del Castell de Cabrera y poble de Vallbona en el Panadés. Igualada.
AAVV. (2014): Pla especial urbanístic de protecció i catàleg del patrimoni arquitectònic, històric i ambiental de Vallbona d'Anoia. SPAL. Diputació de Barcelona.