Pont línia Barcelona-Igualada dels FGC
Vallbona d'Anoia

    Anoia
    Polígon industrial del Querol. A l'oest del nucli urbà
    Emplaçament
    B-224 al Km 3 trencar a l'esquerra i seguir per un camí paral·lel a la via del tren
    278

    Coordenades:

    41.52412
    1.70509
    391962
    4597751
    Número de fitxa
    08292 - 145
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Obra civil
    Contemporani
    Segle
    XIX
    Any
    1890
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Inexistent
    Accés
    Fàcil
    Estructural
    Titularitat
    Privada
    Generalitat de Catalunya
    Autoria de la fitxa
    Núria Cabañas

    Pont de la línia de Barcelona-Igualada dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Consta d'un arc escarser de maons massissos a sardinell. El parament interior de la volta és de pedra irregular lligada amb ciment. Els estreps estan construïts amb pedres irregulars lligades amb ciment. Sobre l'arc i a la part superior hi ha una línia maons massissos col·locats verticalment.

    A mitjans del segle XIX l'ajuntament de Vallbona i diferents vallbonencs van participar en una iniciativa fallida per demanar una subvenció per la construcció del tren. A inicis de 1880 es va idear novament un projecte de construcció d'un tren que unís Igualada - Martorell. L'impulsor de l'idea fou Pere Bové, de Cal Bota. Després de varies interrupcions finalment fou possible la seva construcció amb la creació de la "Compagnie du Chemin de Fer Central Catalan" de capital belga i seu social a Lieja

    AVINYÓ, MOSSÉN JOAN. (1909): Monografía histórica del Castell de Cabrera y poble de Vallbona en el Panadés. Igualada.
    AAVV. (2014): Pla especial urbanístic de protecció i catàleg del patrimoni arquitectònic, històric i ambiental de Vallbona d'Anoia. SPAL. Diputació de Barcelona.