Pont de Ferro / Passarel·la per a vianants de la RENFE

1909
    l'enginyer era Josep Playà
    Regular
    Actualment el pas resta tancat degut al seu gran deteriorament sofert en els últims anys.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC núm. 14
    5178002DG3257N0001HO
    Jordi Petit Gil

Passarel·la construïda amb els materials característics de la industrialització (pedra, el totxo i el ferro). La seva amplada aproximada és de 2 metres. Dos grans pilars de totxana marquen l'inici i la fi de dit pont. S'hi accedeix per uns grans graons de pedra que conformen dos arcs lleugerament corbats.

És una construcció molt característica de l'època de la industrialització de Centelles.

El ferrocarril va arribar a la vila el 8 de juliol de 1875. El tren va ser utilitzat per tota mena de passatgers, entre els quals destacaven els burgesos barcelonins que havien escollit la vila de Centelles per estiuejar.
    La passarel·la es va construir en 1909 per facilitar el pas a les fàbriques Estabanell i Batlle.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.