Pedra termenera del Pi de Buac
Dosrius

Maresme
    Coll del Pi de Buac - Veïnat del Far - Zona del Far
    Al marge del camí, en direcció a Vallgorguina

Element arquitectònic
    Popular
    XX
    Simbòlic
    Ref. Cad.: 08074A00500005
    Adriana Geladó Prat

Fita de terme que marca el límit entre els termes de Dosrius, Arenys de Munt i Vallgorguina, situada prop del pi de Buac i al costat del camí que marxa en direcció a Vallgorguina, en l'actualitat dins d'aquest terme municipal. Està formada per un prisma triangular de granit, d'uns 0,80 metres d'alçada. A cada cara d'aquesta peça hi ha gravada la inicial del terme que pertoca.

Altres denominacions relacionades amb l'element: Pi de Boa. L'element està inclòs dins dels límits del Parc del Montnegre i el Corredor. Les coordenades són aproximades i les imatges han estat extretes de l'Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius, elaborat per la Diputació de Barcelona l'any 2005.

L'any 1926, la Dirección General del Instituto Geográfico va elaborar un atermenament a la zona, segons es desprèn de les "Actas de reconocimiento de la línea límite y señalamiento de los mojones comunes a los términos municipales de Arenys de Munt, Vallgorguina y Dosrius". Tot i que aquesta fita no apareix mencionada, se'n menciona una altra amb la mateixa funcionalitat i situació, tot i que paral·lelepípeda i no triangular. El nom de la fita prové d'un antic pi que va desaparèixer (en l'actualitat n'hi ha un altre).

ALSINA, N.; CALONGE, R.; CUSPINERA, L.; JUBANY, M.A.; LACUESTA, R. (2005). Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius. [Barcelona: Diputació de Barcelona, Ajuntament de Dosrius], Núm. Ref.: I.S.80/241.