Oliveres a l'entrada de la Plaça de la Serralada

Casc urbà.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Ordenança municipal no fiscal n. 41, 10-1-1997.
    Ornamental
    Ajuntament d'Esparreguera.
    ArqueoCat SL- Josefa Huertas i Natalia Salazar

Es tracta de 6 oliveres d'uns 5 metres d'alçada, amb una volta de canó d'entre 1,10 i 1,55 m i una capçada d'entre 3 i 4 m de diàmetre.És de la família de les Oliàcies, gènere "Olea" i espècie "Olea Europea". És un arbre de tronc retorçat i sovint esqueixat, amb fulles oposades, enteres, lanceolades, verdes a l'anvers i grisoses al revers. El seu fruit és una drupa, més conegut com oliva, de color negre quan madura. La flor és blanca, petita i insignificant respecte la dimensió de l'arbre. L'olivera es cultiva per obtenir premsant el seu fruit l'oli, de tanta tradició a la dieta mediterrània.
    És un arbre de creixement lent, que pot viure més de cent anys i que rebrota fàcilment des de la seva base, fins i tot, després d'un incendi. La seva llenya és molt apreciada com a combustible o per a ser treballada.
    La seva variant salvatge bastant difícil de trobar és "l'acebuche", espontani a tota la conca mediterrània, i que pot arribar al 10 m d'alçada.

Edat estimada de 60 anys.

(1997): Càtaleg d'arbres d'interès local. Ajuntament d'Esparreguera. Inèdit.