Murs del molí del Pujol
Moià

Moianès
    Al nord del molí del Pujol, tocant a la riera
    A tocar del torrent

Obra civil
    Sovint el tapa la vegetació
    Estructural
    Ref. cad. 08137A013090410000IL
    Francesc Roma

Conjunt de murs per aguantar un camp format per un conjunt de 15 arcs rebaixats fets amb pedra local disposada a plec de llibre. La part interior de l'arc ha estat reblerta amb pedres que aguanten la terra del camp i afavoreixen el seu desaiguat. S'estenen durant una quarantena de metres de llargada i fan 2 m d'amplada i 1,50 m d'altura.

D'aquesta mena d'arcs per aguantar els camps, a Moià n'hi ha en alguns altres llocs, però no en tanta quantitat. Sembla que només eren comparables uns que hi havia al carrer del Vall.
    Actualment s'en conserven tres sota el parc Municipal, just a sobre de l'aparcament del carrer Santa Magdalena, i 4 rnés en un hort del carrer Salt.
    Al principi es va pensar que no fos un aqüeducte per dur aigua al molí, però després es va poder saber que aquest anava per sobre del traçat del mur.