Pintura mural “Juntes som més fortes”
Ripollet

Vallès Occidental
    Al mur sota l’Església (Carrer del Padró, 5

2.1551268204186
    Element arquitectònic
    XXI
    Any
    Maga
    Simbòlic
    Ajuntament de Ripollet
    Rosa Gasol i Míriam Pérez (OPC) i Paula Solé (CIP Molí d’en Rata)

Vuit rostres femenins i diversos, en homenatge a totes les dones, que ens recorda que 'Juntes som més fortes' i que simbolitza la fraternitat entre dones, la solidaritat, el compartiment d'experiències, preocupacions i vivències. El que també es coneix com sororitat. Una idea del feminisme contemporani feta art al municipi. Un espai que ja s'ha convertit en punt de trobada i reivindicació.

Art urbà

Aquesta obra forma part del projecte realitzat en col·laboració entre el Laboratori de Conservació-Restauració de l’OPC i el Centre de Patrimoni Molí d’En Rata de Ripollet, per a la documentació de les obres d’art urbà i la creació d’un protocol de conservació preventiva.

Una empremta feminista del que va ser a Ripollet el #8M de 2019, realitzada per l'artista Maga.

- AVECILLA, N. i GASOL, R. (2023): Preventive conservation of street art in Ripollet (Barcelona). A: 20th Triennial Conference ICOM-CC 2023, València.

- GASOL, R. i PÉREZ, M. (2023): Creació d’un protocol de conservació preventiva per a l’art mural urbà de Ripollet (Barcelona). XVII Reunió Tècnica de Conservació i Restauració. A: L’evolució de les especialitats en conservació-restauració: nous reptes i perfils professionals. Barcelona: CRAC, 2023, p. 295-301.