Pintura mural “Esperit de la Maragall”
Ripollet

Vallès Occidental
    Al Parc Maria Lluïsa Galobart (al costat de l’ascensor que connecta Maragall amb el carrer de Padró)

2.1551718197921
    Element arquitectònic
    XXI
    Any
    Roc Blackbloc
    Simbòlic
    Ajuntament de Ripollet
    Rosa Gasol (OPC) i Paula Solé (CIP Molí d’en Rata)

El mural de Roc Blackbloc, situat al Parc Maria Lluïsa Galobart és un símbol del treball comunitari que s’està realitzant. Al voltant d’un cor amb la frase “Totes som la Maragall”, hi ha escrit: Respecta, gaudeix, estima, cuida, valora/La comunitat, el barri, el veïnat, el parc, l’entorn.

Art urbà

El departament de l’Ajuntament de Drets Socials, amb el suport de l'entitat La Perifèrica, va iniciar al juliol del 2021 una intervenció comunitària al barri Maragall per a treballar diferents temes adreçats a millorar la convivència, a més de tractar aspectes com la neteja viària i la millora del parc de Maria Lluïsa Galobart i del carrer Maragall. La pandèmia ha fet posposar en diverses ocasions l'inici d'aquesta actuació. El mural va ser realitzat l'octubre de 2021.

• AVECILLA, N. i GASOL, R. (2023): Preventive conservation of street art in Ripollet (Barcelona). A: 20th Triennial Conference ICOM-CC 2023, València.
    • GASOL, R. i PÉREZ, M. (2023): Creació d’un protocol de conservació preventiva per a l’art mural urbà de Ripollet (Barcelona). XVII Reunió Tècnica de Conservació i Restauració. A: L’evolució de les especialitats en conservació-restauració: nous reptes i perfils professionals. Barcelona: CRAC, 2023, p. 295-301.