Mur de pedra de l'hort de la Rectoria Sant Hipòlit de Voltregà

Osona
Carrer dels Marquesos de Palmerola, 17-23
A l'extrem de llevant del nucli antic, prop de la cantonada amb el passatge Parés
531m

Element arquitectònic
Modern
Popular
XVII-XX
El revestiment està degradat.
Estructural
Bisbat de Vic
Adriana Geladó Prat

Mur de contenció que delimita l'hort de la Rectoria per la banda de migdia, disposat entre aquest edifici i la font del Sagrat Cor. Presenta unes dimensions d'uns 30 metres de longitud per uns 6 metres d'alçada. El mur s'aixeca damunt d'un aflorament de pedra natural de la zona i està bastit amb còdols de riu disposats de manera regular. Aquest parament sosté un destacable mur de tàpia, d'uns 2 metres d'alçada i que fa de tanca de l'hort. Alhora està coronat per una filera de teula àrab que evita les filtracions de l'aigua de la pluja. El parament bastit en pedra també compta amb fragments de maons disposats a les juntures, amb la intenció de regularitzar el parament. El mur de tàpia, per contra, conserva les empremtes de les tàpies que s'utilitzaren per bastir-lo.
La part inferior del mur conserva les restes d'un revestiment arrebossat força degradat.

La construcció d'aquesta estructura està molt relacionada amb l'edifici de la Rectoria i és força probable que segueixin una cronologia paral·lela.

SERRALLONGA, J.; CROSAS, C.; CASAS, P.; SERRA, L. (2014). Sant Hipòlit de Voltregà, l'empenta d'un poble. Vic: Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, Eumo Editorial, Museu del Ter, p. 105-106.
SERVEIS TÈCNICS MUNICIPALS (2019). "Catàleg de béns a protegir". Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sant Hipòlit de Voltregà. Document per a l'aprovació definitiva, setembre 2019. Codi identificador: 30.03.EA.